Over Content Collective

Content Collective is de eerste crowdsourced publisher van Nederland. Met een netwerk van meer dan 200 mensen maken we verschillende online magazines waarmee we een grote en diverse doelgroep bereiken.

Onze contentspecialisten en inhoudelijk specialisten bieden een breed spectrum aan expertises. Van contentmarketing tot communitybuilding en –management en van contentstrategie tot volledige outsourcing van contentorganisaties. Onze kennis, meningen en enthousiasme delen we graag via ons favoriete kanaal: het web!

Een netwerkorganisatie

Wij geloven niet in grote stenen gebouwen en de manier waarop bedrijven zijn ingericht. Wij geloven niet in stilstand, maar in snel en flexibel kunnen bewegen en veranderen. Wij zijn een netwerkorganisatie en werken met zelfstandige professionals die we snel en gericht kunnen inzetten. Wij geloven in de kracht van het netwerk: we investeren in elkaar en helpen elkaar waar mogelijk. Daardoor zijn we krachtiger en krijgen we meer gedaan.

Wie zijn we?

De professionals van Content Collective zijn bovengemiddeld begaan zijn met hun werk. Wij hebben er een visie op, een idee over en zijn ervaren. Wij denken, eten en drinken ons werk. Onze kennis, ervaring én onze twijfels delen we graag met vakgenoten en andere geïnteresseerden. Ieder van ons brengt eigen kennis en een netwerk mee. En niet te vergeten zijn of haar eigen kracht. Die bundeling van krachten binnen Content Collective is in het voordeel van iedereen die erbij betrokken is.

Hoe werkt dat?

Content Collective is een broedplaats en verzamelplek voor contenttalent. Wie zich aanmeldt als blogger voor een van onze platformen, wordt door onze mensen beoordeeld door middel van een artikel. Hierbij wordt gekeken naar inhoudelijke kennis en schrijftalent. Wie wel het eerste heeft, maar nog hulp nodig heeft bij het laatste, krijgt die hulp van ons aangeboden. Zo kan kennis optimaal worden gedeeld.

Wat maakt ons zo bijzonder?

Content Collective werkt digitaal samen, heeft een strak georganiseerde structuur. Maar alle betrokkenen hebben de ruimte om al hun talenten in te zetten en te ontwikkelen. Het collectief helpt, begeleidt en inspireert elkaar en investeert op die manier in zichzelf, in de ander en in het collectief als geheel.

Anders dan in reguliere bedrijven hebben wij geen functies, maar rollen. Anders dan in reguliere bedrijven staat elke rol open voor wie interesse heeft om die te vervullen. Er is geen baas of manager, want Content collective is een meritocratie: hoe meer je erin stopt, hoe meer je eruit kunt halen. En anders dan bij (nog teveel) andere organisaties proberen we voor alle betrokkenen waarde te bieden, individueel en als collectief.

Maar ook

Zelfstandig ondernemers, kunnen betaalde opdrachten doen via Content Collective. Zo worden kleine ondernemers in staat gesteld te genieten van de voordelen van het netwerk en de online aanwezigheid van Content Collective: wij bereiken een grotere doelgroep en kunnen grotere en meer complexe opdrachten aanpakken door de veelheid aan kennis en mensen die in het collectief zitten. We zetten onze kennis en ervaring, maar ook onze organisatie en ons netwerk graag in voor bedrijven.

Samen sterk

We zijn razend enthousiast en zien de kracht van gebundelde contentkennis. We creëren sowieso al content, maar door onze samenwerking en organisatie-inrichting is iets moois ontstaan: meerwaarde en extra slagkracht. Eén plus één is nu echt drie. Dat is dus Content Collective.

Is Content Collective iets voor jou?

Interesse? Lees dan meer informatie over meedoen met het collectief. Of ben je benieuwd wat we voor je kunnen doen? Gebruik dan de knop voor opdrachtgevers. Ben je heel erg nieuwsgierig? Probeer ze dan allebei gewoon even!

Meedoen Inhuren

Content Collective in cijfers

230
Professionals
10
Magazines
75000
maandelijkse bezoekers
16
borrels