Wijbrand Schaap: ‘Na bijna 8 jaar aan het roer van Cultuurpers is het tijd voor wat anders’

January 12, 2017

We hebben een nieuw teamlid bij Content Collective. Yes! Wijbrand gaat bij ons aan de slag als blogger voor SmakelijkeVerhalen.

We stellen Wijbrand graag aan je voor.

Wijbrand Schaap

wijbrand3

Wijbrand in het kort

Ik mis soms nog steeds het geluid van de ratelende Olivetti van mijn vader. Dat gerammel van die journalist en naamgenoot hield in 1982 veel te vroeg op. Daarna heb ik zijn draad opgepakt. Sinds 1996 ben ik – na een carrière als toneelregisseur, chauffeur, theaterwetenschapper, onderzoeker, softwarebouwer en pr-medewerker – freelance journalist. Ooit begonnen als toneelrecensent bij het AD, daarna lokaal gegaan (UN), eindredacteur geworden, nationaal gegaan (GPD) en toen ze daar ook allemaal met de kunst stopten heb ik met een paar anderen in 2009 het Cultureel Persbureau opgericht. Dat maakt sinds een paar jaar een heel bescheiden winst. Het is een coöperatie. Daar weet ik nu alles van.  Mijn vrouw, Suzanne Brink, debuteerde onlangs als romanschijver. Ze is goeoed.

We hebben een hond (Rufus) en een kat (Edje).

Waarom heb je je aangesloten bij Content Collective?

Na bijna 8 jaar aan het roer van Cultuurpers wordt het tijd om weer eens andere dingen te doen. Ik doe daarom mee aan het programma Leiderschap in Cultuur. Ik spreid graag mijn vleugels uit, verken ik graag andere terreinen en wil ik me het liefst op onverwachte manieren laten uitdagen. Ik vind koken leuk, en zou dolgraag weer eens naar een super restaurant gaan. Vandaar dat ik het foodblog maar eens als ingang heb gekozen.

Heeft Wijbrand je enthousiast gemaakt?

Meld je dan ook aan bij Content Collective. We hebben je er graag bij.

Aanmelden doe je hier.


Je weet dat je aan de slag moet met je content. Het is je inmiddels duidelijk dat content king is. Maar hoe haal je het maximale uit je content? En hoe zorg je ervoor dat je élke keer weer, echt goede en effectieve content maakt?

Wij nemen je het volledige redactieproces uit handen, zorgen voor de content die je nodig hebt, op het moment dat je het nodig hebt. Effectieve content, die bijdraagt aan je doelstellingen, zonder de koppijn van het draaien van een volledige redactie. Meer weten? Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken.